Geisha och svenska folket nådde målet – 250 000 kr till Bröstcancerfonden

För andra året i rad stödde Geisha under oktober månad insamlingen för Rosa Bandet i kampen mot bröstcancer. Genom att skicka Geishas digitala rosa band på Facebook hjälpte svenska folket till att samla in pengar till Bröstcancerfonden. För varje rosa band som skickades donerade Geisha 50 öre. Målsättningen, som var att skicka en halv miljon rosa band, uppnåddes. Därmed skänker Geisha 250 000 kronor till Bröstcancerfonden.

”Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation (BRO) är väldigt tacksamma för samarbetet med Geisha som påbörjades 2009”, säger Arja Leppänen, kanslichef Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation. ”Med en gåva till Bröstcancerfonden som administreras av BRO stöder Geisha bröstcancerforskning. Idag är den relativa 10-årsöverlevnaden i bröstcancer ca 79 procent, men det finns mer att göra. Det är över 7000 kvinnor varje år i Sverige som får beskedet att de har bröstcancer. En gåva till Bröstcancerfonden innebär också ett bredare stöd, till kvinnor som idag lever med bröstcancer och deras anhöriga”.

För mer information vänligen kontakta:
Johanna Blom, kommunikationsdirektör Fazer
Telefon: 08-470 72 77, mobil: 076-135 52 25
E-post: johanna.blom@fazer.com

Om Bröstcancerfonden

Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond och startades 2001 av BRO - Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation som är en av två organisationer som driver rosa bandet kampanjen i Sverige. BRO har drygt 11 0000 medlemmar i 33 föreningar runt om i landet.

Om Geisha

Geisha består av Fazers bästa mjölkchoklad med en krispig hasselnötsfyllning och är ett av Fazer Bageri & Konfektyrs mest populära och internationella varumärken. Geisha lanserades 1962 som chokladkaka och finns numera både som pralin, stycksak och rulle. I år lanserades en ny smak under Geisha, Geisha Dreamy Caramel. Familjeföretaget Fazer grundades år 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. Idag har Fazer-koncernen affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster samt bageri- och konfektyrprodukter. Kända varumärken är bl.a. Amica, Dumle, Geisha, Karl Fazer och Skogaholm. För mer information, vänligen besök www.fazer.se.