• Fazer Group/

Goda nyheter i smoothiehyllan när Froosh lanserar Froosh+ fruktsmoothies med extra vitaminer och mineraler

Våren lurar kring hörnet och då passar Froosh på att lansera ett helt gäng fruktigt goda nyheter. En av nyheterna är Froosh+ Focus, en bärig smoothie med smak av svarta vinbär, jordgubbar och acai och berikad med järn, zink och vitamin B5.

Froosh lanserades 2008 i Sverige och är kända för sina färgglada smoothies och lekfulla kommunikation. Nu kommer smoothievarumärket med sitt nya tillskott Froosh+, en serie fräscha fruktsmoothies berikade med vitaminer och mineraler.

- Vi kan se att allt fler konsumenter intresserar sig för mat och dryck med adderade värden så som vitaminer och mineraler 1). För att möta den växande trenden lanseras nu Froosh+ smoothies som erbjuder funktionella smoothies riktade mot hälsomedvetna konsumenter på språng. Vi är så exalterade över våra goda nyheter och är helt övertygade om att konsumenterna kommer älska dem lika mycket som vi gör, säger Erika Jureskog, Brand Manager Froosh.

Nyheten Froosh+ Focus är senaste tillskottet i produktserien Froosh+ smoothies. Froosh+ Focus är en fräsch bärbaserad smoothie med svarta vinbär, jordgubb och acai. Smoothien är berikad med bland annat järn och zink för att hjälpa till att hålla fokus uppe 2).

För den som behöver fylla på med energi är Froosh+ Immunity det perfekta valet. Immunity är en grön smoothie med en frisk smak av äpple, päron, kiwi och ingefära samt innehåller bland annat vitaminerna B6 och B12 som stödjer ett normalt immunsystem.

Froosh+ Feel Good är en härligt rosa smoothie och en källa till fibrer. Feel Good har en söt smak av ananas, rödbeta, aloe vera och en hint av ingefära.

Froosh+ finns i tre olika smaker - Focus, Immunity och Feel Good och finns i 250ml glasflaskor. Flaskorna har även fått ett nytt utseende för att konsumenter lättare ska kunna se produkternas olika egenskaper.

Ett annat tillskott i Froosh sortimentet är en smarrig söt äpple, päron och vaniljsmoothie i 150 ml pappburk. Smoothien passar perfekt för tillfällen när en mindre förpackning önskas, exempelvis till familjeutflykten eller som mindre mellanmål.

Nyheterna finns i butikernas kylar från vecka 7.

Froosh är ett av de ledande smoothievarumärkena i Norden och är sedan 2017 en del av Fazerkoncernen. Frooshfamiljen består idag av 7 smoothies i glasflaska, varav 3 är del av Froosh+ familjen och 3 olika smaker i pappersburk.

1) Källa: Top Trends for 2023, Innova Market Insight

2) Järn och zink bidrar till normal kognitiv funktion som en del av en varierad och balanserad kost och hälsosam livsstil.

3) Vitamin B6 and B12 bidrar till normal funktion av immunsystemet som en del av en varierad och balanserad kost och hälsosam livsstil.

För ytterligare information eller om frågor, vänligen kontakta:
Presskontakt Sverige: 076-128 74 85, press@fazer.com

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till ytterligare ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2022 uppgick till 1,1 miljarder euro.

Citat

Vi kan se att allt fler konsumenter intresserar sig för mat och dryck med adderade värden så som vitaminer och mineraler. För att möta den växande trenden lanseras nu Froosh+ smoothies som erbjuder funktionella smoothies riktade mot hälsomedvetna konsumenter på språng. Vi är så exalterade över våra goda nyheter och är helt övertygade om att konsumenterna kommer älska dem lika mycket som vi gör
Erika Jureskog, Brand Manager Froosh