Hantverksbageriet Gateau lanserar en webbshop

Gateau förbättrar kundservicen ytterligare och lanserar en webbshop onsdagen den 20 maj. Webbshopen erbjuder Gateaus fullständiga sortiment med hantverksbakat bröd, tårtor, bullar och bakelser. Nu kan kunderna beställa, förboka och betala när det passar, och sedan hämta upp de nybakta varorna i valfri Gateaubutik.

Den nya webbshoppen som lanseras den 20 maj är del av ett snabbt lanserat utvecklingsprojekt och följer Fazers strategi att bli ett modernt hållbart matföretag med stärkt konsumentfokus.

– Vi lanserar nu med glädje en webbshop som gör det enklare för våra kunder att handla sina favoritprodukter från Gateau. Sedan tidigare har många kunder gjort förhandsbeställningar via våra butiker, med denna tjänst blir nu beställningarna mycket enklare och skapar en bättre kundupplevelse. Fortsatt digitalisering av vår verksamhet är en del av vår övergripande strategi att bli mer konsumentnära där vi ser en stor potential för försäljning online i Sverige, säger Johan Rosenblom, vd Gateau Sverige.

Kundupplevelsen i fokus

Den nya webbshoppen gör det bekvämare för Gateaus kunder att handla sina favoritprodukter genom möjligheten att plocka ihop sina varor och betala för dem direkt på webben. Ordrar kan placeras fram till 15.00 dagen innan önskad upphämtning av färdigbakade produkter där kunden själv får välja om den ska betalas på förhand eller på plats i butik. Produkterna packas och förbereds sedan för en snabbare upphämtning i valfri Gateaubutik. Flera betalningsalternativ finns att välja mellan, däribland den populära betalningsmetoden Swish.

Webbshoppen finns på följande adress och har öppet dygnet runt: www.gateau.se/bestall-produkter

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Rosenblom, vd, Gateau Sverige
Telefon: +46 70 454 31 40
E-post:
johan.rosenblom@fazer.com

Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
Telefon: + 46 73 594 84 54
E-post:
iris.makitalo@fazer.com

Om Gateau
Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Gateau driver brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina surdegsbröd som bakas i stenugnar samt kaffebröd och konditorivaror. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, knäckebröd och müsli. Gateau har idag 450 anställda med 23 butiker i Stockholm, 9 butiker i Skåneregionen, 1 butik i Uppsala, samt 15 butiker i Helsingfors. Gateau är sedan 2011 en del av Fazer. Se också: www.gateau.se

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Taggar:

Citat