Höstnytt från Karl Fazer – mjölkchoklad med blåbär och yoghurtkrisp

Nu lanserar Karl Fazer en ny smak – Blueberry Yoghurt Crisps. En fyllig och smakrik mjölkchoklad med bitar av blåbär och yoghurt.

Det senaste tillskottet i familjen Karl Fazer utgår ifrån traditionella nordiska smaker. Karl Fazer Blueberry Yoghurt Crisps har en tydlig smak av blåbär tillsammans med len och fyllig mjölkchoklad. Kombinationen med blåbär och yoghurt ger en frisk smak samtidigt som chokladen får ett krispigt tuggmotstånd.

– Inför den här lanseringen ville vi ta fram en smak som både känns klassisk och samtidigt unik och oväntad. Vår förhoppning är att man ska förknippa Karl Fazers choklad till goda stunder i vardagen och att Blueberry Yoghurt Crisps kan ge en känsla av vardagslyx, säger Veronica Clausson, Brand Manager för konfektyr på Fazer.

Karl Fazers mjölkchoklad tillverkas fortfarande enligt samma ursprungliga och hemliga recept som när chokladen introducerades på marknaden 1922.

I Karl Fazers sortiment finns nu fem olika smaker: en med ren mjölkchoklad och en mjölkchoklad med hackade hasselnötter, Marianne Crisp, lakritsdragéer och nu Blueberry Yoghurt Crisp. Karl Fazer Blueberry Yoghurt Crisp finns att köpa i de flesta dagligvarubutiker från vecka 37 2014. Cirkapris i dagligvaruhandeln är 20 kronor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Veronica Clausson, Brand Manager på Fazer Konfektyr
Tel: 0706- 74 90 88
E-post: veronica.clausson@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: