Kexig nyhet från Kina

Nu utökar Fazer sitt sortiment med Kina Wafer – en riktigt god kexprodukt med fyllig choklad och krämig nougat.  Kina Wafer är en läcker munsbit som stillar chokladsuget samtidigt som den är lättare än en chokladbit.

Kina Wafer är en kombination av frasigt kex, härlig nougat och fyllig mjölkchoklad. Resultatet är en krämig kexprodukt som i likhet med de klassiska Kina-puffarna har en krispig insida och  är täckta av härlig  mjölkchoklad. Kina Wafer passar perfekt då man är på språng eller bara behöver fylla på med lite extra energi.

-    Kina är ett älskat varumärke och det känns roligt att få ett tillskott i sortimentet. Att smaken verkligen uppskattas ser vi i den positiva respons vi redan fått från konsumenter som provat nyheten , säger Sofia Lindgren, Senior Brand Manager på Fazer.

Varumärket Kina lanserades 1961 och kännetecknas av en snacksprodukt med krispigt innandöme och överdrag av choklad. Kina Gul, med små chokladtäckta vetepuffar, är ursprungsprodukten. I början av 1990-talet kom även Kina Röd, med lite större chokladtäckta majspuffar. Kina finns idag även som 100g chokladkaka. Kina Wafer kommer i förpackningar om 55 g och har ett cirkapris på 7.90 kr. Finns i butik.

För mer information, vänligen kontakta:
Sofia Lindgren, Brand Manager, konfektyr, Fazer
mobil: 0722-44 34 70, e-post: sofia.lindgren@fazer.com

Fazer
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: