Lantlig och rustik nyhet från Skogaholm

Nu lanserar Skogaholm nyheten Rustik Gårdslimpa, en saftig limpa bakad med fullkornsråg och med ett rustikt yttre.

Rustik Gårdslimpa är en klassisk limpa från Skogaholm med något grövre känsla som för tankarna till gammal baktradition. Limpan är bakad med skållat fullkornsråg, rapsolja och sirap. Det gör den rustik och saftig med den karaktäristiska smaken av limpa. Ovansidan är mjölad med ett fint snitt vilket ger den god smak och en tilltalande karaktär med känsla av hembakt.

- Skogaholmslimpan är Sveriges mest populära limpa och har verkligen blivit en nutida tradition. Med vårt senaste tillskott vill vi erbjuda konsumenten en riktigt god klassisk limpa som andas hembakt och lantligt gammaldags, säger Camilla Fjällberg, Head of Brand & Portfolio på Fazer Bageri.

En förpackning väger 700 gram med cirkapriset 26,90kr. Rustik Gårdslimpa från Skogaholm finns i butik från vecka 37.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ericson, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
Telefon:  +46 (0) 72 526 49 91
E-post: cecilia.ericson@fazer.com

För produktprov och pressbilder, vänligen kontakta:
Ellen Asker, marknadskoordinator, Fazer Bageri
Telefon: +46 (0)70 221 7149
E-post: ellen.asker@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr- och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns sju bagerier och ett 30-tal brödbutiker. Populära produkter är Fazer Rotfruktsbröd, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: