Lyxigare frukost med Fazers nya Solrostoaster

Solrostoast vete och Solrostoast råg är båda lyxiga rostbröd med läckra solrosfrön inuti och utanpå. Den generösa mängden fröer gör bröden härligt saftiga och smakrika. Produkterna finns nu i butik.

Fazer lanserar två nya lyxigare varianter av rostbröd. Finaste Solrostoast vete och Finaste Solrostoast råg är båda saftiga, frasiga rostbröd med rikligt med fröer både inuti och läckert beströdda utanpå. Solrosfröerna ger bröden en god mild nötig smak som framträder särskilt när brödet rostas.

Solrostoast vete
är ett ljust härligt rostbröd med solrosfrön inuti. Brödet är även rikligt beströdd med läckra solrosfrön, ljusa linfrön och svart och vit vallmo. Solrostoast vete är helt osötat.

Solrostoast råg
är bakat med fullkornsmjöl av råg och rågkärnor som ger en mörkare färg på brödet. Rostbrödet innehåller solrosfrön och är rikligt bestrött med läckra solrosfrön, ljusa linfrön och vit vallmo. Solrostoast råg är sötad med en gnutta sirap.

- Hittills har konsumenterna främst hittat spröda enkla rostbröd i butikerna. Vi har därför tagit fram ett lyxigare alternativ; rikare rostbröd med mycket smak och fröer som sätter guldkant på tillvaron, säger Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager för bröd på Fazer.

Bröden finns nu i butik och säljs i förpackningar om 650 gram med ett cirkapris på 28 kr.

För mer information, vänligen kontakta:
Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager, bageri, Fazer
tel: 08-470 73 08, e-post: lisa.soderholm@fazer.com

Fazer
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns 5 bagerier och ett 20-tal brödbutiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: