Näsby Slott är nu Svanenmärkt

Näsby Slott har klarat Svanens hårda miljö- och klimatkrav för hotell. Svanenmärkningen är ett kvitto på att verksamheten har en hög nivå på miljöarbetet och tar sitt ansvar i miljöfrågor och bidrar till en hållbar utveckling.

För att få Svanenlicens krävs att man arbetar med miljöfrågor ur många olika perspektiv. Det ska finnas ekologisk, ’fair trade’ och närproducerad mat på menyerna. Man ska även arbeta med att minska sin energianvändning, minska mängden kemikalier vid disk och städning, sortera sitt avfall och minska transporterna. Gränsvärdena för energi, vatten, kem och avfall är tuffa.

”Vi har sedan många år haft tydligt miljöfokus och vi är nu mycket stolta över att vara Svanen-märkta”, säger Key Dolk, platschef Näsby Slott. Att verka för en bättre miljö är en naturlig del av vårt arbete, men också oerhört viktigt i relationen till våra kunder och gäster som i allt högre grad vill kunna välja miljöanpassade alternativ.

Key Dolk Platschef Näsby Slott
Tel: 08-544 98 114   e-post: key.dolk@fazer.com

Jenny Bergström Restaurangchef Näsby Slott
Tel: 08-544 98 100   e-post: jenny.bergstrom@fazer.com