Produktåterkallelse: Fazer Angry Birds Party Size kan innehålla chokladkonfektyr

Ett begränsat parti av Fazers konfektyr Fazer Angry Birds Party Size 300 gram kan på grund av ett misstag i packningen innehålla chokladglaserad konfekt som inte tillhör produkten. Därför återkallar Fazer de aktuella påsarna från marknaden. Det gäller påsar med bäst-före-datum 7.11.2013.

Den chokladglaserade konfektyren innehåller små mängder mjölk, vete och soja. Mjölkprotein, vete och soja är allergener och kan förorsaka symptom hos personer som är allergiska mot dem. I innehållsförteckningen på förpackningen nämns inte att produkten kan innehålla mjölk, vete eller soja. Chokladkonfektyr innehåller även laktos. Därför återkallar Fazer produkten.

Fazer beklagar felet som skett och har vidtagit åtgärder för att det inte ska inträffa igen.

Konsumenter som har den aktuella Angry Birds Party Size 300 g med bäst före datum 7.11.2013 kan returnera den till Fazer Konsumentkontakt.

Förpackningar kan skickas till:
Fazer Brands
Konsumentkontakt
Kartåsgatan 3 A
53140  Lidköping

Fazer Konsumentkontakt svarar på frågor från konsumenter:
Klicka här för att komma till kontaktformuläret

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sofia Liljefors Edlund, kommunikationsdirektör, Fazer i Sverige
tel: +46 70 202 62 25, e-post: sofia.liljefors-edlund@fazer.com

Fazer-koncernen
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltidstjänster. Företaget driver även restauranger och caféer. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken och kunniga medarbetare. Fazers verksamhet styrs av de etiska principerna som grundar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Fazer-koncernen omfattar två affärsområden. Till Fazer Brands välkända produkter hör läckra bakverk och konfektyr. Fazer Food Services erbjuder god mat och kundanpassade servicelösningar inom contract catering. Fazer-koncernens omsättning uppgick till knappt 1,7 miljarder euro år 2012, och antalet anställda är över 15 000.

Taggar: