PRODUKTÅTERKALLELSE: Fazer Konfektyr återkallar Karl Fazer Blåbärstryffelboxar 270g

Fazer Konfektyr återkallar som försiktighetsåtgärd Karl Fazer Blåbärstryffelboxar. På grund av ett fel i produktbytet kan konfekten innehålla spår av hasselnöt.

Produkten är dock säker att konsumera för dem som inte är allergiska mot nötter.

Produkternas bäst före datum är:

Karl Fazer Blåbärstryffel 270 g

23.8.2020
5.9.2020
25.9.2020

Hasselnöt ingår inte i ingredienslistan för Karl Fazer Blåbärstryffel. Eftersom det även tillverkas produkter som innehåller nötter på samma produktionslinje, har chokladboxen dock tilläggsmärkningen ”Kan innehålla nötter”.

Det är Fazers främsta prioritet att konsumenterna kan lita på våra produkters höga kvalitet. Produkterna kan returneras till Fazer. Försändelsen är avgiftsfri (inget frimärke behövs). Vi kompenserar för inköpet och beklagar det inträffade.

Kontaktuppgifter:

Konsumenter som köpt den aktuella produkten Karl Fazer Blåbärstryffelbox 270g med bäst före datum enligt ovan kan returnera den till Fazer Konsumentkontakt:

Fazer konsumentkontakt
Kartåsgatan 3 A
531 40 Lidköping

Fazer Konsumentkontakt svarar på frågor från konsumenter: konsumentkontakt@fazer.com

För mer information, vänligen kontakta:
Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
E-post: iris.makitalo@fazer.com

Fazer-koncernen

1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.