Produktåterkallelse: Spår av mögelsporer i Froosh Smoothie Bowl-produkter

Fazer Lifestyle Foods återkallar Froosh Smoothie Bowl-produkterna med följande bäst före datum:

Froosh Smoothie Bowl, jordgubbe-vindruvor-banan

19.05.2019, 20.05.2019 och 09.06.2019

Froosh Smoothie Bowl, persika-passionsfrukt-vanilj

19.05.2019 och 10.06.2019

Froosh Smoothie Bowl, päron-kiwi-avokado

19.05.2019

Svaga spår av mögelsporer har upptäckts i Froosh Smoothie Bowl-produkterna med ovan nämnda bäst före-datum. Kvalitetsbristen upptäcktes i samband med vår interna kvalitetskontroll. Mögelsporerna kan urskiljas som fläckar på produktens yta. Återkallelsen omfattar endast dessa bäst före-datum och smaker.

Vi vill försäkra oss om våra produkters säkerhet och höga kvalitet. Vi uppmanar konsumenterna att kassera dessa produkter samt att skicka en bild på dem till vår konsumentservice för att erhålla kompensation.

Froosh konsumentservice når du genom att fylla i följande kontaktformulär: https://www.froosh.com/sv/feedback-form/

Vi ber er att följa lokala återvinningsinstruktioner vid kassering av produkt.

Fazer Lifestyle Foods har informerat gross- och detaljhandeln om återkallelsen och dessa produktpartier tas bort från försäljning.

Vi beklagar det fel som begåtts och ber om ursäkt för besväret som detta orsakar er. Det är vår främsta prioritet att kunderna kan lita på våra produkters höga kvalitet.

Taggar: