Rolf Ladau verkställande direktör för Fazer Konfektyr

Rolf Ladau har utnämnts till verkställande direktör för affärsområdet Fazer Konfektyr och medlem av Fazer-koncernens ledningsgrupp från och med 12.1 2015. Han har omfattande internationell erfarenhet från fem globala företag i dagligvarubranschen, från både affärs- och marknadsföringsroller.

Under sin karriär har Rolf Ladau har jobbat för fem ledande internationella företag i dagligvarubranschen – Unilever, Kellogg’s, Gillette, Procter & Gamble och Coca-Cola – i lokala, nordiska, europeiska och globala roller inom marknadsföring och varumärkesbyggande. Han kommer från Coca-Cola där han har ansvarat för strategierna för det globala varumärket, tillgångar, innovation och kommunikation för företagets sport- och energidrycksvarumärken.

Rolf Ladau ersätter Christoph Vitzthum i rollen som verkställande direktör för affärsområdet Fazer Konfektyr. Christoph Vitzthum har tillfälligt verkat som verkställande direktör för Fazer Konfektyr vid sidan av sin roll som koncernchef för Fazer-koncernen.

I Fazers konfektyrstrategi ligger fokus på att växa inom konfektyrprodukter av nya slag – Fazer introducerar sina varumärken i nya kategorier som kex, glass och söta bakverk.

Rolf Ladaus CV och foto finns på www.fazer.fi/media "Media_Press/CVs"

Kontakter från media:Ulrika Romantschuk, Fazer-koncernens direktör för kommunikation och varumärkesledning , tel. +358 40 566 4246
E-postadresserna har formen fornamn.efternamn(at)fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: