Tutti Frutti Tropical Island Mix – en tropisk nyhet framröstad av konsumenterna

Vårens nyhet från Tutti Frutti är en supersmarrig blandning med konsumenternas egna favoriter. Tutti Frutti Tropical Island Mix är en påse med exotiska fruktsmaker som läskande passionsfrukt, söt ananas, saftig persika och syrlig citrus. Smaker som får vem som helst att längta till värmen i tropikerna.

När Tutti Frutti skulle ta fram sin senaste nyhet vände man sig till konsumenterna för hjälp. Målet var att ta fram en påse där konsumenterna själva skapat sin favorit mix. Resultatet, Tutti Frutti Tropical Island Mix, är en färgglad blandning av fruktiga och fräscha smaker som för tankarna till ljumma vindar, vajande palmer och kritvita stränder.

– Fruktiga och fräscha fruktsmaker är Tutti Fruttis kärna. Att konsumenterna valde en påse som rakt igenom innehåller fruktsmaker visar hur starkt vårt ursprung är. När man köper Tutti Frutti förväntar man sig läskande smaker och godis som man blir pigg och glad av, säger Veronica Clausson, Brand Manager för konfektyr på Fazer.

Smakerna i Tutti Frutti Tropical Island Mix är en fräsch blandning som läskande passionsfrukt, söt ananas, saftig persika och syrlig citrus. Men det är inte bara i godishyllan som tropiska smaker tar plats. Även i inredning- och modesammanhang ser vi mönster och material som har inspirerats av exotiska platser.

– På många sätt försöker vi ta tropikerna närmare vår vardag. Figurer av palmer, papegojor och ananas finns inte bara samlade i vår smarriga nyhet. Vi ser dem även som mönster på kläder och som detaljer i inredningssammanhang. Därför känns det extra spännande att lansera Tutti Frutti Tropical Island Mix just nu, fortsätter Veronica Clausson.

Tutti Frutti Tropical Island Mix finns att köpa i de flesta dagligvarubutiker. En påse väger 160 gram med ett cirkapris på 17 kronor. Smakerna i påsen är framröstade i förra årets Tutti Frutopia-tävling.

I Tutti Frutti-familjen finns sedan tidigare påsarna Tutti Frutti Original, Tutti Frutti Passion, Tutti Frutti Rings och Tutti Frutti Mix, samt Tutti Frutti Original tablettask.

Se årets upplaga av Tutti Frutopia-tävlingen på www.fazer.se/tuttifrutti

För mer information vänligen kontakta:
Veronica Clausson, Brand Manager konfektyr, Fazer
Mobil: 070-674 90 88, e-post veronica.clausson@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: