• Fazer Group/

Uppvärming inför världens största lagtävling för kockar Fazer Culinary Team gästar Stockholm

Olympiade der Köche är namnet på tävlingen där Fazer Culinary Team är svenska representanter. Tävlingen går av stapeln den 6-9 oktober i Erfurt, Tyskland. Nu besöker laget Stockholm för att genomföra de två sista gästspelen innan det är dags att möta de 16 internationella lagen på Olympiade der Köche. Du är inbjuden att provsmaka tävlingsmenyn 7 eller 14 september.

Fazer Food Services har målet att servera lunch i världsklass. Och man är på god väg. I oktober ställer man upp med sitt eget lag, Fazer Culinary Team, i Olympiade der Köche i Erfurt, Tyskland. Det är världens största lagtävling för kockar och är den äldsta och mest prestigefyllda internationella matlagningstävlingen i världen med en historia som sträcker sig tillbaka ända till 1902.

– Vi strävar hela tiden efter att laga ännu bättre mat. Träning och tävling ger oss möjlighet att servera godare lunch till våra gäster och därför uppmuntrar vi gärna våra kockar att tävla. Nu håller vi sådan hög klass på vår matlagning att vi är redo för världens största lagtävling för kockar, säger Anette Björnlund, marknadsdirektör Fazer Food Services.

Pressträff

Vad: Fazer Culinary Team är utsedda till Olympiade der Köche. Avsmakning av tävlingsmenyn.

När: Fredag 7 september kl.12.30 eller fredag 14 september kl.11.00.

Var: Fredag 7 september på Restaurang Torsgatan, Torsgatan 21, Stockholm

Fredag 14 september på Restaurang Kabyssen, Lindhagensgatan 100, Stockholm.

Närvarande: Fazer Culinary Team – Joachim Mueller, Daniel Sparrfeldt, Niklas Edgren, Niclas Melin och Emma Jigblad. Lagledare Kurt Weid finns på plats den 14 september.

Anmälan:
Kontakta Ida Nilsson, tfn 0709-134037, ida.nilsson@valentin.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anette Björnlund, marknadsdirektör Fazer Food Services AB

mobil: 070-691 50 36, e-post: anette.bjornlund@fazer.com

Yvonne Rossbaum, projektledare events Fazer Food Services AB

mobil: 070-598 74 92, e-post: yvonne.rossbaum@fazer.com

Fazer-koncernen

Familjeföretaget Fazer grundades 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. Fyra generationer senare, är Fazer fortsatt familjeägt och missionen densamma – att skapa smakupplevelser. Fazer-koncernen har affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster (Fazer Food Services) och bageri- och konfektyrprodukter (Fazer Bageri & Konfektyr). Kända varumärken är bl.a. Amica, Dumle, Geisha och Skogaholm. Fazer har nästan 1 100 restauranger i Norden och Ryssland och serverar cirka 360 000 måltider dagligen. Konfektyrtillverkningen sker i Finland och produkterna exporteras till 27 länder. Fazer har totalt 21 bagerier och en kvarn och produkterna exporteras till över 15 länder. Verksamhetens hörnstenar är kundfokus, utmärkt kvalitet och samarbete. Fazer-koncernens omsättning var över 1,5 miljarder euro år 2011. Koncernen har ca 15 200 anställda. I oktober 2012 tävlar Fazer Culinary Team i Olympiade der Köche i Erfurt. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: