Varsågod! Skogaholms nya dinkelkompis är här

Nu kommer en lite mörkare nyhet från Skogaholm – Varsågod Dinkel. Ett grovt och smakrikt bröd bakat på fullkornsmjöl, dinkel och äppelmust. Den stora förpackningen gör att mackorna räcker till många. Finns i butik från vecka 42.

Varsågod Dinkel är bakat på dinkelmjöl som ger en god, mild och lite nötigare smak. Större mängd fullkorn av råg och vete samt finklippt fullkornsråg gör detta till en lite grövre variant av det mjuka och saftiga fullkornsbrödet Varsågod – både när det kommer till konsistens, smak och utseende. Den grövre smaken balanseras upp med vetesurdeg och äppelmust.

Kort och gott ett gott bröd som gjort för att ätas tillsammans med familj och vänner. Antingen som frukost eller mellanmål. Eller när helst man önskar.

Dinkel, även kallat gammelvete eller spelt, har odlats i Sverige sedan stenåldern och är idag ett populärt sädesslag i bröd och pasta. Förutom att det är gott beror dess popularitet mycket på det höga innehållet aminosyror, fibrer, vitaminer, mineraler och andra viktiga beståndsdelar.

- Vi vill erbjuda ett varierat sortiment som passar alla i famljen. Vi vet att många konsumenter uppskattar dinkel och i receptet till Varsågod Dinkel passar mjölsorten perfekt, säger Carina Harler, Senior Brand & Category Manager för Skogaholm.

En förpackning väger 750 gram med cirkapriset 21,90 kr. Brödet finns i butik från vecka 42.

För mer information, vänligen kontakta:

Carina Harler, Senior Brand & Category Manager, Fazer Bageri AB

mobil: 070-329 50 42, e-post: carina.harler@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr- och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns sex bagerier och ett 20-tal brödbutiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer påwww.fazer.se.

Taggar: