Tankesmedjan Futurion förstärker sin kommunikation

Tankesmedjan Futurion förstärker sin kommunikation. Per Lagerström, mångårig samhällskommmunikatör med ett förflutet inom tankesmedjesfären, får rollen som kommunikationsansvarig. Processansvarig blir Anna Rohlin Larsson, idag ansvarig för opinionsbildning i arbetsmarknadspolitiska frågor på Jusek.

Tankesmedjan Futurion skall på uppdrag av TCO och de 14 TCO-förbunden ta en aktiv roll i den svenska samhällsdebatten och idéutvecklingen i frågor som rör tjänstemännens framtida utmaningar på arbetsmarknaden.
- Poängen med smedjan är långsiktigheten. Vi ska fokusera på förutsättningarna för morgondagens arbetsliv och vi ska verka för ökad kunskap om den svenska partsmodellen, förklarar Ann-Therese Enarsson, VD på Futurion.

Mycket av uppdraget handlar om omvärldsbevakning och att på ett pedagogiskt sätt kommunicera framtidens utmaningar, bland annat genom att skapa processer och arenor för samtal och dialog. Futurion skall jobba forskningsnära och göra fakta lättillgängliga.
- En stor del av vårt arbete är kommunikativt, konstaterar Ann-Therese Enarsson. Därför är jag väldigt glad att vi kunnat knyta till oss två erfarna och drivna kommunikatörer med god förankring både inom den fackliga sfären och den bredare samhällsdebatten.

Anna Rohlin Larsson har sedan 2011 varit projektledare och opinionsbildare på Jusek där hon ansvarar för politikutveckling och opinionsbildning kring arbetsmarknadspolitik och jämställdhet. Hon har också varit ansvarig för Juseks Almedalssatsningar och projektet Flexibelt arbetsliv, samt för Juseks arbetsmarknadsundersökning.

Per Lagerström kommer närmast från rollen som Head of Operations på den internationella juristorganisationen ILAC och har ett mångårigt förflutet från en rad svenska idéburna organisationer. Han har bland annat tidigare varit kansli- och kommunikationschef på tankesmedjan Global Utmaning.

Ann-Therese Enarsson, VD, 070 921 75 50

Taggar: