En länk i en lång kedja som leder till att rädda fler liv

Möt Cheng Xiang Yao från Suzhou, Kina, som är stolt över att vara en del av ett passionerat team som tillverkar Getinges autoklaver. Genom sitt arbete med lösningar för sterilgodshantering är han engagerad i kampen mot vårdrelaterade infektioner och att vara en länk i en lång kedja som leder till att rädda fler liv.

Cheng Xiang Yao började arbeta som svetsare hos Getinge 2014 och har sedan dess arbetat med Getinges lösningar för sterilgodshantering i flera år. Han bytte nyligen svetsandet mot monteringslinjen där han idag är en del av ett passionerat team som tillverkar autoklaver.

– Jag är stolt över att vara en del av en lång kedja av lösningar som leder till att fler liv kan räddas och förbättras och att vårdrelaterade infektioner kan minskas. Det känns som mitt uppdrag, säger Cheng.

Sterilgodshantering har varit en central del av Getinges verksamhet i många år. Lösningarna som erbjuds för steriltekniska avdelningar, där kirurgiska instrument rengörs, desinficeras och steriliseras, är bland de bästa i världen när det gäller förebyggande av infektioner.

– Det känns skönt inombords att veta att maskinerna jag tillverkar bidrar till säkrare vård. Det är även inspirerande att arbeta på en plats där jag uppmuntras att utvecklas och lära mig nya saker. Att vara en del av ett team med människor som är lika passionerade som jag när det kommer till att uppnå vårt mål känns som en stor bedrift, säger Cheng och ler.

Vill du veta mer om Cheng? Läs denna artikeln om hans passion för Kung Fu >>

Upptäck mer om Getinges lösningar för sterilgodshantering >>

Se Getinge Academys film ”Spread the knowledge, not the bacteria” >>

Följ med på Getinges resa mot att bli världens mest respekterade och pålitliga medicinteknikbolag >>