Följ med på Henrik Danielssons Getinge-resa

Henrik Danielsson är en engagerad medarbetare på Getinge som under nästan två årtionden har spelat en viktig roll i tillverkningen av diskdesinfektorer, maskiner som bidrar till att rädda liv. I samband med att Getinges fabrik i Växjö firar sitt 80-årsjubileum reflekterar Henrik över sin resa, framstegen och en spännande framtid.

Henrik Danielsson, som varit en viktig del av Getinge i nästan två årtionden, arbetar i ett team som tillverkar Getinges diskdesinfektorer. Med ett brett spektrum av ansvarsområden, från svetsning och tillverkning till elektriskt arbete och testning, bidrar Henriks hängivenhet och expertis till kvaliteten och tillförlitligheten hos dessa avgörande maskiner.

"Det som håller mig engagerad i mitt arbete är variationen och möjligheten att arbeta med olika saker," berättar Henrik. "Allt från svetsning till paketering, varje dag innebär nya utmaningar och möjligheter att utvecklas. Men det är inte bara uppgifterna; det är också människorna. Vi har ett fantastiskt team, och arbetsmiljön är stöttande och trevlig."

Henrik är stolt över att veta att de diskdesinfektorer han hjälper till att producera spelar en viktig roll på sjukhusens sterilcentraler världen över.

"De är avgörande för rengöring och desinfektion av kirurgiska instrument, för att säkerställa patienternas säkerhet. Det ger mig ett syfte och får mig att känna att jag är en del av att rädda liv," förklarar Henrik.

Under åren har Henrik sett området utvecklas.

"Sedan jag började på Getinge har det hänt mycket," minns Henrik. "Vi har gjort betydande framsteg inom hållbarhet och förbättrat maskinernas miljöpåverkan. Ergonomin har också förbättrats, vilket har gjort arbetsmiljön säkrare och mer bekväm. Dessutom är designframstegen vi uppnått verkligen imponerande."

Henriks resa på Getinge började som en tillfällig anställning, men hans engagemang ledde honom till att stanna och skapa en långvarig karriär.

"Jag har aldrig ångrat mitt beslut att stanna," bekräftar Henrik. "Det finns alltid möjligheter att lära sig och växa, och de erfarenheter jag har fått här är ovärderliga."

I samband med att Getinges fabrik i Växjö firar sitt 80-årsjubileum ser Henrik ljust på framtiden.

"Vi har dessutom en ny produktlansering senare i år, och det är fantastiskt att se hur långt vi har kommit på 80 år. Jag är glad över att få vara en del av innovationerna och genombrotten vi åstadkommer på Getinge."

Upptäck Getinges lösningar för sterilgodshantering >>

Kontakt: