Getinge deltar i den svenska paviljongen på Expo 2020 i Dubai

Förebyggande av infektioner är en av agendapunkterna när Getinge deltar vid världsutställningen Expo 2020 för att träffa kunder, intressenter och beslutsfattare i den svenska paviljongen. Under eventet visar Getinge upp sin breda portfölj av produkter som bidrar till en hållbar och mer effektiv vård.

När Hälsa och friskvård är veckans tema i den svenska paviljongen på Expo 2020 står svensk vård på agendan med särskilt fokus på förebyggande av infektioner, antibiotikaresistens, digitalisering och cancerkontroll.

Getinge deltar som officiell sponsor till den svenska paviljongen och medverkar i det virtuella programmet Redefining health and care – Unique Opportunities Beyond the Pandemic som arrangeras av Swecare, Vision Zero Cancer och Socialdepartementet den 1 februari.

Eventet samlar ledare, inflytesrika beslutsfattare och intressenter inom hälso- och sjukvårdssektorn för att adressera de globala utmaningarna så som vårdrelaterade infektioner och antibiotikaresistens.

- Varje år drabbas miljontals människor av vårdrelaterade infektioner vilket är en av de största orsakerna till att människor under 30 år dör. Vi vill ta oss an denna utmaning genom att förse sjukhus med högkvalitativa produkter och lösningar som förbättrar förebyggande av infektioner och steril hantering av medicinska instrument, säger Katarzyna Sypula, Head of Marcom CEE/MEA.

Upptäck mer om Getinges evenemang på Expo 2020: https://www.getinge.com/me/events/congresses/expo2020/

Registrera dig till det virtuella programmet: https://lnkd.in/eyQUThd2

Program och talare: https://bit.ly/32itiEb