Getinge fullföljer sitt rekommenderade kontanterbjudande på Huntleigh

Getinge Extended Care UK Limited, ett helägt dotterbolag till Getinge AB, offentliggjorde den 8 december 2006 ett rekommenderat offentligt erbjudande på samtliga aktier i Huntleigh Technology PLC.

Getinge har nu förvärvat, eller erhållit giltiga accepter av erbjudandet avseende 81 702 698 Huntleigh-aktier, motsvarande totalt cirka 95,8% av samtliga Huntleigh-aktier. Vidare har samtliga övriga villkor för erbjudandet nu antingen uppfyllts eller eftergetts.

Erbjudandet är följaktligen förklarat ovillkorat i alla avseenden.

Getinge har även beslutat att förlänga erbjudandet och accepter kan inges till och med klockan 15.00 den 17 januari 2007.

Getinge kommer att verka för att Huntleigh avnoteras och att handeln på Londonbörsen upphör, vilket väntas träda i kraft den 1 februari 2007.

Som ägare till mer än 90 procent av aktierna och rösterna i Huntleigh, har Getinge för avsikt att utnyttja sin möjlighet att tvångsinlösa återstående Huntleigh-aktier, på samma villkor som enligt erbjudandet.

För ytterligare information om fullföljandet av erbjudandet avseende bl.a. utbetalning av ersättning, ytterligare accepter samt den kommande processen i övrigt hänvisas till de brittiska pressmeddelandena avseende fullföljandet av erbjudandet som offentliggjorts idag (se Unconditional as to acceptances/Unconditional in all respects)

FÖR UPPLYSNINGAR VÄNLIGEN KONTAKTA

Getinge AB
Johan Malmquist