Getinge lanserar bioreaktor för engångsbruk för kliniska cell- och genterapier

Getinge introducerar nu AppliFlex ST GMP, ett banbrytande bioreaktorsystem för engångsbruk som är utformat för att smidigt överbrygga klyftan mellan forskning och klinisk produktion inom cell- och genterapi och mRNA-produktion.

Getinges nya AppliFlex ST GMP utgör en viktig milstolpe inom biofarmaceutisk produktion och erbjuder forskare en smidig nyckelfärdig lösning för omvandling av bioprocesser från laboratorieanalyser till kliniska tillämpningar. Denna bioreaktor för engångsbruk är noggrant utformad och spelar en omdanande roll inom marknadsföring av cell- och genterapier.

”AppliFlex ST GMP bygger på den beprövade framgången hos AppliFlex ST bioreaktor med omrörning och erbjuder skalbarhet och felfri processförändring för den kliniska fasen. Det här bioreaktorsystemet finns i olika storlekar och erbjuder en heltäckande cGMP-lösning utan att avkall görs på effektivitet och enkelhet”, säger Sean Herdlein, Vice President Bio-Processing på Getinge.

Getinges heltäckande lösning omfattar förbrukningsartiklar, tillbehör, verifikationer och GMP-kompatibel programvara för kliniska forskare och tillverkare. AppliFlex ST GMP är därför lämplig för tillverkning av material för kliniska prövningar och klinisk produktion.

”Med över 40 års erfarenhet av cGMP-systemkvalificering är vi stolta över att utöka vårt produktutbud med cGMP-bioreaktorer för engångsbruk i labbskala så att vi kan stödja forskare på vägen mot klinisk framgång även i fortsättningen”, fortsätter Sean.

Tom van Arragon, Senior Product Manager Life Science på Getinge, tillägger:

”Genom att lägga till ett nytt renrum för förbrukningsvaror i vår Getinge-anläggning i Delft, Nederländerna, är vi redo att växa tillsammans med våra kunder genom produktion av kliniskt material som uppfyller deras behov.”

AppliFlex ST uppfyller GMP-kraven för forsknings- och produktionsmiljöer och sätter nya standarder for innovation.

Upptäck AppliFlex ST GMP >>

Disclaimer
Getinges system uppfyller GMP-kraven och är avsedda att användas i produktions- och forskningsmiljöer som uppfyller GMP-kraven. De är inte avsedda att användas som en medicinteknisk produkt i enlighet med förordningen om medicintekniska produkter.

AppliFlex ST GMP bygger på den beprövade framgången hos AppliFlex ST bioreaktor med omrörning och erbjuder skalbarhet och felfri processförändring för den kliniska fasen. Det här bioreaktorsystemet finns i olika storlekar och erbjuder en heltäckande cGMP-lösning utan att avkall görs på effektivitet och enkelhet.
Sean Herdlein, Vice President Bio-Processing på Getinge