Getinge lanserar intuitiv och högpresterande diskdesinfektor med multikammare

Getinges nya diskdesinfektor med multikammare, Aquadis Index, kombinerar hög kapacitet med låg energiförbrukning så att personal på steriltekniska avdelningar världen över kan få hjälp med att uppnå både produktivitets- och hållbarhetsmål.

Getinges diskdesinfektor Aquadis Index är enkel att använda och har ett unikt användargränssnitt som enkelt kan användas av personal på alla erfarenhetsnivåer. Med en hög kapacitet på upp till 18 DIN-korgar per last säkerställer den hög produktivitet.

– Vår nya diskdesinfektor är utformad för att anpassas till unika behov samtidigt som den bibehåller hög prestanda, säger Marcus Samuelsson, Product Manager Cleaning and Disinfection på Getinge. – Den toppmoderna multikammartekniken möjliggör hög kapacitet, produktivitet och låg energiförbrukning utan att man behöver kompromissa med rengöringseffektiviteten. Den är helt uppkopplad, vilket gör att personalen på den steriltekniska avdelningen snabbt kan maximera drifttiden och säkerställa att diskdesinfektorn alltid är klar att användas.

En av de utmärkande egenskaperna hos Aquadis Index är den energibesparande tekniken. Denna gör att vatten-, energi- och rengöringsmedelsförbrukningen minskar, vilket i sin tur minimerar den totala resursanvändningen. Diskdesinfektorn har även serviceåtkomst från ena sidan, där ergonomisk och direkt åtkomst underlättar daglig drift och service.

– Aquadis Index stöttar sjukhusens hållbarhetsmål genom att erbjuda förstklassig rengöring med minimal förbrukning, tillägger Marcus. – Med funktioner som återanvändningstankar, dynamisk vattenpåfyllning, optimerad dosering av rengöringsmedel samt värme-/energiåtervinning gör Aquadis Index att resurseffektiviteten förbättras.

Upptäck Getinge Aquadis Index >>

Denna information är avsedd för en internationell publik utanför USA. För information om marknadstillgänglighet, vänligen kontakta din lokala säljrepresentant på Getinge.

Caroline Örmgård, Presschef
E-post: caroline.ormgard@getinge.com

Vår nya diskdesinfektor är utformad för att anpassas till unika behov samtidigt som den bibehåller hög prestanda.
Marcus Samuelsson, Product Manager Cleaning and Disinfection på Getinge