Getinge lanserar uppdaterad version av diskdesinfektor för endoskop

Idag lanserar Getinge en uppdaterad version av den automatiserade diskdesinfektorn ED-Flow för endoskop. De nya funktionerna ger en högre nivå av digital uppkoppling och datahantering för Getinges kunder som arbetar med rengöring och desinfektion av endoskop, vilket leder till förbättrad drifttid och ökad produktivitet.

Endoskop används i ett ökat antal procedurer, vilket gör rengöring och desinfektion till en viktig del av infektionsförebyggande åtgärder. Det är en komplex process givet alla krav på säker och tillförlitlig rengöring, desinfektion, förvaring och transport av endoskop.

– Varje gång vi utvecklar nya lösningar för rengöring och desinfektion av endoskop fokuserar vi på att leverera värde till våra kunder samtidigt som vi upprätthåller högsta möjliga säkerhet och effektivitet. Våra lösningar är utformade för konsekvens, noggrannhet och kostnadseffektiv drift och vår uppdaterade ED-Flow är inget undantag, säger Don Socha, Global Product Manager Endoscope Reprocessing på Getinge.

ED-Flow utför effektivt läckagetester och rengör och desinfekterar flexibla endoskop med effektiva och tillförlitliga resultat. Nya processindikatorlampor har tillkommit för att göra det enkelt att se processtatus från hela rummet, vilket skapar ett förbättrat arbetsflöde på avdelningen som leder till ökad produktivitet.

– Tillgång till digital processdata i realtid gör det möjligt att bättre utnyttja vårt spårbarhetsprogram T-DOC med ED-Flow och även ansluta till Getinge Online. Getinge Online är en säker webbportal som tillhandahåller realtidsinformation och historisk prestandainformation om utrustningen för att möjliggöra snabbare problemlösning och få insikt i hur utrustningen används. Genom att fjärrövervaka verksamheten kan sjukhusen förbättra drifttiden, optimera arbetsflödet och hantera kostnaderna mer effektivt, förklarar Don.

Läs mer om ED-Flow >>

Denna information är avsedd för en publik utanför USA. Kontakta Getinges lokala säljrepresentant om du har frågor om tillgängligheten på marknaden.

Varje gång vi utvecklar nya lösningar för rengöring och desinfektion av endoskop fokuserar vi på att leverera värde till våra kunder samtidigt som vi upprätthåller högsta möjliga säkerhet och effektivitet. Våra lösningar är utformade för konsekvens, noggrannhet och kostnadseffektiv drift och vår uppdaterade ED-Flow är inget undantag.
Don Socha, Global Product Manager Endoscope Reprocessing på Getinge