Getinge ny huvudpartner till Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

Medtech-bolaget Getinge blir nu huvudpartner till Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, en stiftelse som gör skillnad och för barn och unga som vårdas för såväl fysiska som psykiska sjukdomar på Sveriges största barn- och ungdomssjukhus.

Foto: Glenn T Unger

Insamlingsstiftelsen, som grundades 2001, är en ideell organisation som samlar in pengar från företag och privatpersoner till saker, miljöer, upplevelser och aktiviteter som ger glädje och en ökad livskvalitet för barn, unga och deras familjer på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.

Vi vill stötta Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i deras viktiga arbete att skapa glädje som blir läkande för barn och unga som kämpar med olika typer av sjukdomar i sin vardag, säger Magnus Lundbäck, Executive Vice President Human Resources & Sustainability på Getinge.

När barn och unga drabbas av sjukdom behövs miljöer, upplevelser och aktiviteter som uppmuntrar till lek och skratt; en tillvaro som kan skänka tröst och hopp. Därför samlar stiftelsen in medel till insatser som kompletterar sjukhusets ordinarie vård. Det som behövs året runt, varje dag, men som inte alltid kan finansieras med offentliga medel.

Vi är oerhört glada att få presentera Getinge som vår nya huvudpartner. Tack vare detta samarbete kan vi skapa massor av glädje för barnen på sjukhuset, så att de får leka, drömma och skratta och glömma det onda, åtminstone för en liten stund, säger Madeleine Wahlberg, verksamhetsansvarig på Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Linda Skogsberg, Media & PR Manager
Telefon: +46 (0)10 335 0028
E-mail: linda.skogsberg@getinge.com

Kort om Getinge

Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har till mål att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och kärlkirurgi, operationssalar, sterilgodshantering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.