Getinge publicerar Ethics & Compliance Rapport

Getinge publicerar idag den andra upplagan av sin Ethics & Compliance Rapport som visar företagets aktiviteter för att integrera etik och efterlevnad i alla delar av verksamheten.

“Syftet med vårt etik- och efterlevnadsarbete är att säkerställa att de beslut vi fattar idag är välinformerade, balanserade och kan undanhålla vidare granskning även i framtiden,” säger Anna Romberg, Executive Vice President Legal, Compliance & Governance. ”För att stödja detta har vi under året lanserat ett initiativ för ansvarsfullt ledarskap. För oss innebär ett ansvarsfullt ledarskap att ha drivkraften att göra rätt, att våga ta upp oro när något inte känns rätt samt att hantera frågor på ett respektfullt och transparent sätt”.

Ethics & Compliance-rapporten fokuserar på att beskriva Getinges största materiella risker och fokusområden i relation till affärsetik och ansvarsfullt ledarskap, som en av företagets prioriterade områden inom hållbarhet.

Rapporten finns publicerad på engelska på Getinges hemsida.

anna.appelqvist@getinge.com

Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har till mål att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och kärlkirurgi, operationssalar, sterilgodshantering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.

Syftet med vårt etik- och efterlevnadsarbete är att säkerställa att de beslut vi fattar idag är välinformerade, balanserade och kan undanhålla vidare granskning även i framtiden.
Anna Romberg, Executive Vice President Legal, Compliance & Governance, Getinge