Getinge senarelägger årsstämman med anledning av COVID-19

Getinges styrelse har som en försiktighetsåtgärd för att minska spridningningen av COVID-19 beslutat att senarelägga årsstämman. Getinge avser att hålla årsstämman den 26 juni 2020. Ny kallelse till årsstämma kommer att offentliggöras senast fyra veckor före det nya datumet för årsstämman.

Baserat på spridningen av COVID-19, nuvarande anmälningsläge till stämman samt regeringens beslut om att förbjuda allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med mer än 50 personer, har Getinges styrelse tagit beslut att skjuta upp årsstämman till ett senare datum. Syftet är att skydda besökarna på stämman samt bidra till att ytterligare bromsa ökningstakten av spridningen i samhället och minska belastningen på sjukvården.

Årsstämman var ursprungligen planerad att hållas den 22 april 2020 på Hotell Tylösand i Halmstad.

För mer information, kontakta:

Lars Mattsson, Head of Investor Relations
Telefon: 0734 244 692
E-mail: lars.mattsson@getinge.com

Jeanette Hedén Carlsson, EVP Communication & Academy
Telefon: +46 734 244 797
E-mail: jeanette.hedencarlsson@getinge.com

Kort om Getinge

Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har till mål att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och kärlkirurgi, operationssalar, sterilgodshantering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.