Getinges FleetView förbättrar service med uppkopplade enheter

Med över 15 års erfarenhet av uppkopplade enheter introducerar Getinge nu FleetView. Denna webbapplikation representerar nästa steg i datadriven livscykelhantering av enheter och erbjuder vårdgivare och life science-institutioner ett verktyg för att navigera stora mängder servicedata och statistiska insikter. Genom att tillhandahålla ett verktyg för att få de insikter som behövs för att optimera driftseffektiviteten, är FleetView inte bara positionerat för att hjälpa kunder att minska den totala ägandekostnaden utan också för att förbättra servicepålitligheten och drifttiden.

För att stärka sitt ledarskap inom den digitala transformationen av hälso- och sjukvård samt life science, erbjuder Getinge nu kunder möjligheten att ansluta utvalda generationer av produktlinjer till detta verktyg för livscykelhantering av enheter online.

"Genom att ansluta enheter till FleetView blir data handlingsbar information, vilket gör det möjligt för flera användare att gemensamt förbättra enheternas drifttid och effektivisera servicearbetsflöden. Detta resulterar i en mer kostnadseffektiv och hållbar process som eliminerar flaskhalsar och sparar resurser," säger Charlotte Enlund, Vice President Digital Health Solutions på Getinge.

FleetViews användarvänliga gränssnitt, som kan nås från vilken webbenhet som helst, tillhandahåller servicedata, fjärrfelsökning med expertstöd och schemaläggning av begärt underhåll. Detta hjälper till att säkerställa att livräddande utrustning är redo att användas när det behövs, över alla sjukhusområden – från sterilgodshantering och operationssalen till intensivvård, samt inom life science.

"Möjligheten att ansluta enheter till FleetView hjälper vårdgivare att säkerställa att enheterna alltid är redo att användas när det behövs. Det banar väg för strömlinjeformade tjänster, ökad drifttid för enheter, mindre stress och minskade kostnader. Genom att stötta arbetsflöden hjälper FleetView till att frigöra tid för vårdgivare att fokusera på patientvård samt effektivitet inom life science," fortsätter Charlotte.

För specifika produkter, såsom inom anestesi, ger systemet kunder möjlighet att minska sjukhusets miljöpåverkan genom att till exempel leverera insikter om förbrukning av anestesimedel och gas.

"FleetView är ett exempel på hur mjukvara spelar en allt viktigare roll i våra kunders verksamhet, och vi kommer att fortsätta utforska hur datainsamling från uppkopplade enheter kan öppna upp många möjligheter," avslutar Charlotte.

Upptäck Getinges FleetView >>

Caroline Örmgård, Head of Public & Media Relations
E-post: caroline.ormgard@getinge.com

Fast övertygade om att alla människor och alla samhällen bör ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och institutioner verksamma inom Life Science-området med produkter och lösningar vars syfte är att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsrutiner. Bland annat erbjuder företaget produkter och lösningar för intensivvård, kardiovaskulära procedurer, operationssalar, sterilgodshantering och Life Science. Getinge har cirka 12 000 medarbetare världen över och företagets produkter säljs i över 135 länder.

FleetView är ett exempel på hur mjukvara spelar en allt viktigare roll i våra kunders verksamhet, och vi kommer att fortsätta utforska hur datainsamling från uppkopplade enheter kan öppna upp många möjligheter.
Charlotte Enlund, Vice President Digital Health Solutions på Getinge