Getinges nya alfaport DPTE-EXO för ärmlös DPTE-BetaBag tar aseptisk överföring till en ny nivå

Idag lanserar Getinge en ny alfaport DPTE-EXO för ärmlös DPTE-BetaBag. Det är en unik alfaport med extern öppning och integrerad tratt som säkerställer automatiserad aseptisk överföring och förbättrar driftseffektiviteten för Life Science-kunder världen över.

Medan man inom läkemedelsindustrin upptäcker, utvecklar och producerar läkemedel ställs det ökade krav på effektiva flöden och automatisering samtidigt som GMP-kraven skärps.

– I takt med att branschen utvecklas behöver nästa generation läkemedelstillverkning större flexibilitet vad gäller batchstorlek för att snabbt kunna ställa om produktionen från ett läkemedel till ett annat, säger Anneke Evers, Senior Director DPTE Sales & Market Support hos Getinge.

Getinges nya totallösning DPTE-EXO med ärmlös DPTE-BetaBag är ett svar på kundernas behov eftersom den erbjuder en säker, spårbar och automatiserad aseptisk överföring.

– Funktionen med extern öppning har utformats för att risken för kontaminering avsevärt ska minskas, och lösningens uppkopplingsmöjligheter erbjuder en högre grad av spårbarhet och dataanalys. DPTE-EXO med ärmlös DPTE-BetaBag stöder arbetet med att bygga säkra och automatiserade fyllningslinjer som uppfyller bestämmelserna.

Den motoriserade alfaporten med extern öppning i kombination med en tratt som tillval förbättrar även effektiviteten genom att minska manuella ingrepp och frigöra tid för operatören.

– Den är enkel att använda och har ett antal smarta reglage för de säkra och effektiva öppnings- och stängningsrörelserna av porten samt trattrörelserna. Den integrerar även ett specifikt program med en öppen lucka och en trattposition som lämpar sig för barriärsystemets biodekontaminationscykel.

Hon fortsätter:

– DPTE-EXO med ärmlös DPTE-BetaBag är ett validerat och tryggt system. Tillsammans med de avtagbara trattarna erbjuder det en total överföringslösning, från utsidan till processområdet. Med den här produktlanseringen vill vi vara med och öppna dörren till framtiden, och stödja den spännande men utmanande övergången inom läkemedelsindustrin.

Läs mer om Getinges nya DPTE-EXO med ärmlös DPTE-BetaBag>>

Anneke Evers, Senior Director DPTE Sales & Market Support hos Getinge