Getinges nya diskdesinfektorer Aquadis 56 erbjuder effektiv genomströmning och hållbar prestanda

Aquadis 56 är Getinges nya produktfamilj av innovativa och högkvalitativa medelstora diskdesinfektorer – högpresterande enheter som gör det lättare för sjukvårdsinrättningar att uppfylla långsiktiga effektivitets- och hållbarhetsmål för sterilgodshantering.

Under årtionden har Getinge byggt effektiva diskdesinfektorer som uppfyller kundernas krav. De helt automatiska och hållbara medelstora diskdesinfektorerna Aquadis 56 är inget undantag eftersom de kan hantera en mängd olika instrument och laster.

– Vi designade Aquadis 56 med en ”mindre‑är‑mer”-mentalitet som grund. Det är fantastiskt att vårt FoU-team lyckades få in så pass stor kapacitet i så små enheter och ändå göra dem miljövänliga, säger Marcus Samuelsson, Product Manager Cleaning & Disinfection hos Getinge.

Aquadis 56 har ett unikt system med två pumpar som använder mindre energi, vatten och rengöringsmedel samtidigt som det möjliggör effektivare rengöring av instrument och utrustning – vilket minskar kundernas utgifter under produktens livscykel. Snabbare hantering av desinficerade föremål innebär även mindre fördröjningar mellan användningstillfällen.

– När det kommer till hållbarhet och säkerhet finns det inga kompromisser. Vi ville erbjuda enheter som möjliggör effektiv rengöring och hög kapacitet, samtidigt som de tar liten plats och är miljövänliga. Varvtalsreglering och dubbla cirkulationspumpar gör att vatten används mer effektivt och vatten- och energiförbrukningen under cyklerna minskar. Vi har också säkerställt exakt dosering och utspädning av rengöringsmedel för att spill ska minimeras.

För att maximera funktionalitet och flexibilitet  finns det två Aquadis 56-modeller; 56M med manuell vikdörr och 56A med automatisk vertikal skjutdörr.

Aquadis 56 har också ett innovativt och användarvänligt gränssnitt. Eftersom den intuitiva designen liknar den hos andra Getinge-produkter, krävs mindre utbildning, processer underlättas och risken för fel minskas eftersom enheterna enkelt kan hanteras av all personal, oavsett erfarenhet.

Båda modellerna kan levereras med ergonomiskt effektiva och unika beskickningsvagnar och flexibla förvaringsbord för ergonomisk och effektiv förflyttning av diskvagnar.

– Aquadis 56 kan integreras med T-DOC, som är vår spårbarhetslösning för sterilt gods, och rengöringsdata kan på begäran nås på ett säkert sätt via den krypterade serviceportalen Getinge Online.

Under utvecklingsfasen av Aquadis 56 lämnades två nya patentansökningar in för ny teknik.

– Den första patentansökan handlar om fyllning och styrning av diskkammaren i en effektiv och miljövänlig process. Den andra patentansökan gäller en dörr med vertikal stängning som både stängs och förseglas med en enda motordriven rörelse.

Upptäck Getinges nya diskdesinfektorer Aquadis 56 >>

Denna text är avsedd för en internationell publik utanför USA. Kontakta Getinges lokala säljrepresentant om du har frågor om tillgängligheten på marknaden.

Marcus Samuelsson, Product Manager Cleaning & Disinfection hos Getinge