Hennes största drivkraft är att hjälpa människor

Att ansvara för en region som inkluderar 33 länder med stor mångfald vad gäller kultur, politik, ekonomi och dynamik på hälso- och sjukvårdsmarknaden kan låta utmanande. Zeynep Sanver, President Central and Eastern Europe på Getinge, adresserar det med en stark tro på kapabla lokala team och en passion för att hjälpa människor.

"Att ge mig in i hälso- och sjukvårdssektorn var ett medvetet beslut efter att jag avslutade min masterexamen i engineering business management. Jag har alltid varit entusiastisk över att vara del av en industri där fokus ligger på att hjälpa människor att övervinna svåra situationer," säger Zeynep Sanver, President Central and Eastern Europe på Getinge.

Att göra livräddande teknik tillgänglig för fler människor är en stor drivkraft för henne och hennes team.

"Detta gemensamma syfte ger varje diskussion rätt perspektiv. Det är närvarande i alla val vi gör, och det uppmuntrar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder och partners."

Regionen hon hanterar har många potentiellt expansiva marknader med olika mognadsnivåer, var och en med sin egen dynamik och prioriteringar. Vissa länder har mer fokus på högteknologi och innovation medan det för andra är mer centralt att förbättra tillgången till hälso- och sjukvård genom ökad kapacitet. Liksom i andra regioner behöver Getinges kunder hantera hälso- och sjukvårdstrender så som ökade kostnader, personalbrist, behov av personlig medicin och större fokus på att digitalisera vården samt göra den mer hållbar.

"Den globala befolkningen blir större och äldre, och antalet människor med multisjukdomar ökar. Vi ser också hur livsstilssjukdomar, såsom hjärt-kärlsjukdomar, fortsätter att vara en av de främsta dödsorsakerna i världen. För att hantera dessa utmaningar behövs mer effektiv vård. Med vårt breda utbud av lösningar, utbildningserbjudanden och mycket kompetenta team kan vi samarbeta med våra kunder för att möta utmaningarna tillsammans," säger Zeynep.

Hon är stolt över teamet i Central- och Östeuropa och allt de åstadkommer.

"Jag vill att mina kollegor ska känna att de har förtroende och möjligheter på jobbet – för att kunna vara de game changers, forward thinkers och team players som vi behöver vara. Det är fantastiskt att se vad vi åstadkommer tillsammans."

Caroline Örmgård, Presschef
E-post: caroline.ormgard@getinge.com

Den globala befolkningen blir större och äldre, och antalet människor med multisjukdomar ökar. Vi ser också hur livsstilssjukdomar, såsom hjärt-kärlsjukdomar, fortsätter att vara en av de främsta dödsorsakerna i världen. För att hantera dessa utmaningar behövs mer effektiv vård. Med vårt breda utbud av lösningar, utbildningserbjudanden och mycket kompetenta team kan vi samarbeta med våra kunder för att möta utmaningarna tillsammans.
Zeynep Sanver, President Central and Eastern Europe på Getinge.