Hon håller operationsutrustningen i optimalt skick

För Melissa Betzner innebär jobbet som servicetekniker på Getinge i Frankrike att börja varje dag med kundens bästa i åtanke – och hennes passion för att hålla deras operationsutrustning i optimalt skick hjälper henne att hålla drivet igång hela arbetsdagen.

– Det är kirurgerna, anestesiologerna och sjuksköterskorna som räddar liv genom sitt fantastiska arbete, men jag känner att även jag bidrar till patienters välbefinnande. Det gäller att vara proaktiv, förnuftig och är reaktiv för att bygga förtroende för vår förmåga att se till att utrustningen är redo för nästa operation, säger Melissa Betzner.

Efter att ha tagit sin examen inom handel, ändrade Melissa yrkesinriktning till teknik och underhåll. Utöver en praktikplats i Kanada är arbetet hos Getinge hennes första arbetslivserfarenhet.

Melissa arbetar huvudsakligen med operationsbord, lampor och pendlar.

– Dessa produkter är viktiga element i operationssalen. De är utformade för att vara tillförlitliga, säkra och enkla att använda för operationsteamet. Från patientens perspektiv kan det också vara betryggande i en stressig situation att utrustningen i rummet är toppmodern, säger hon.

Den kontinuerliga kontakten med kunder och kollegor i sälj- eller applikationsteamen innebär att varje arbetsdag för med sig nya utmaningar.

– Det finns inte en ”typisk dag”, säger Melissa. Det här jobbet handlar om så mycket mer än att bara tillhandahålla teknisk support. Eftersom vi arbetar i frontlinjen måste våra färdigheter och kunskaper inom området spegla vad Getinge står för.

En gång var Melissa tvungen att utföra ett brådskande jobb i en operationssal för att underlätta en svår förlossning.

–I det ögonblicket blev vårt varumärkeslöfe ”Passion for Life” väldigt påtagligt. Jag kände mig behövd och glad över att kunna vara med och bidra till att välkomna en ny människa till världen.

Lär dig mer om Getinges service-erbjudande >>

Upptäck tillgängliga karriärmöjligheter på Getinge >>