Ny affärsområdeschef för Extended Care

Alex Meyers, 46 år, har utsetts till ny chef för affärsområdet Extended Care inom Getingekoncernen. Alex Meyers, med examen från Yale-universitetet i USA har en mycket gedigen och framgångsrik bakgrund med seniora befattningar inom Unilever, Orkla och Carlsberg. I sin senaste roll arbetade Alex som Senior Vice President inom Carlsbergkoncernen med ansvar för Västeuropa, en organisation som omsätter drygt 3 miljarder Euro och har cirka 11 000 medarbetare. Alex har ingått i Carlsbergs koncernledning sedan 2001. Alex Meyers kommer att tillträda sin nya befattning i mitten av september. Michael Berg, som sedan 2005 varit chef för Extended Care, har sedan en tid tillbaka och till följd av ändrade familjeförhållanden, i samråd med bolaget, bett att få frånträda sin roll som chef för affärsområdet. Michael Berg har lett Extended Care under en mycket expansiv och händelserik period, där affärsområdet genomfört ett omfattande strukturprogram och mer än fördubblat sin storlek omsättningsmässigt från 3 till närmare 7 miljarder kronor. För ytterligare information: Johan Malmquist, CEO 035-15 55 00