Getinge Japan firar leverans av fler än 200 hybridoperationssalar

Intresset för hybridoperationssalar (Hybrid OR), en plats där både diagnostik och terapier äger rum, har ökat i Japan under de två senaste decennierna. Idag har Getinge levererat fler  än 1 350 Hybrid ORs världen över och enbart i Japan är man uppe i över 200.

I år firar Getinge att de i 20 år har levererat hybridoperationssalar - en plats som går utöver medicinska gränser genom att kombinera en operationssal med ett eller flera bildsystem som angiografi, datortomografi (CT) eller magnetisk resonanstomografi (MRI). Genom att kombinera fler bildteknikutrustningar med en operationssal blir hybridoperationssalen en banbrytande Multi-modality Hybrid Suite.

”Getinge har försett sjukhus med hybridoperationssalar sedan 1999 och det finns ett ökande intresse världen över. Vi är mycket glada att kunna meddela att vi nu har levererat fler än 200 hybridoperationssalar enbart i Japan, ”säger Hideaki Yamashita, President för Getinge Japan.

En hybridoperationssal möjliggör såväl tvärvetenskaplig som konventionell använding på ett kostnadseffektivt och flexibelt sätt. Lösningen inkluderar flera Getinge-produkter, bland annat ett operationsbord speciellt utformat för Hybrid OR, kirurgiska lampor, takförsörjningsenheter och anestesimaskiner men också produkter som modulära rumssystem, samt system för operationssalsintegration. Tillsammans med ledande bildteknikföretag, vart och ett pionjär inom sitt eget område, har Getinge tagit hybridoperationssalen till en ny nivå.

Hideaki Yamashita tror att allt fler kunder kommer att använda Multi-modality Hybrid Suite-lösningar för att kombinera olika bildsystem i samma rum.

”Vi arbetar kontinuerligt med att identifiera de utmaningar som läkare och sjukhuschefer har, och möta deras specifika behov eftersom det inte bara finns en lösning som passar alla. Som alltid siktar vi på den högsta nivån av kundnöjdhet och vi ser fram emot att fortsätta vår satsning på hybridoperationssaler efter fler än 200 installationer i Japan. Det är verkligen framtidens lösning för operationer, vi pratar oändliga möjligheter i ett endaste rum. ”

Anna Appelqvist, Vice President Corporate Communications
Telefon: +46 (0)10 335 5906
E-mail: anna.appelqvist@getinge.com

Kort om Getinge

Med en fast övertygelse om att alla människor och samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och Life Science-institutioner med produkter och lösningar som har till mål att förbättra kliniska resultat och optimera arbetsflöden. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och kärlvård, operationssalar, steril rekonditionering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.