Getinge Sverige blir lokal sälj och servicekanal för Applikon bioreaktorprodukter

Efter Getinges förvärv av Applikon Biotechnology B.V. i januari 2020 kommer alla Applikon-produkter, från och med den 1 april 2021, att marknadsföras och distribueras av Getinge Sverige på den svenska marknaden.

Applikon Biotechnology B.V. är världsledande inom design och tillverkning av bioreaktorer och tillhörande system för biofarmaceutisk forskning och produktion. Företaget förvärvades av Getinge 1 januari 2020.

Getinge Sverige marknadsför och distribuerar Getinges produkter och lösningar till olika intressenter inom sjukhus och life science-verksamheter. Den svenska försäljnings- och serviceorganisationen kommer från och med 1 april 2021 att bli den lokala försäljningsdistributören för Applikon-produkter.

– Med denna övergång till en direkt marknadskanal är vi övertygade om att vi kommer att kunna erbjuda ännu bättre och snabbare support för försäljning och service för befintliga och nya kunder, säger Erik Kakes, International Sales & Marketing Director Applikon bioreaktorsystem på Getinge.Kunder kommer att informeras direkt via befintliga kommunikationskanaler. Kunder kan också kontakta Charlotte Schönbeck, telefon: 076-6987079 charlotte.schonbeck@getinge.com, för mer information.

Läs mer om Getinges produkter på www.getinge.se.

Mikaela Zahn
+46 (0) 734 244 778
mikaela.zahn@getinge.com

Med en fast övertygelse om att alla människor och alla samhällen ska ha tillgång till bästa möjliga vård förser Getinge sjukhus och institutioner verksamma inom Life Science-området med produkter och lösningar vars syfte är att förbättra de kliniska resultaten och optimera arbetsflödena. Erbjudandet omfattar produkter och lösningar för intensivvård, hjärt- och ärlvård, operationssalar, steril rekonditionering samt Life Science-sektorn. Getinge har över 10 000 anställda runtom i världen och produkterna säljs i över 135 länder.