World Finance ger Getinge utmärkelse för sitt hållbarhetsåtagande

Getinge får utmärkelsen som 2019 års mest hållbara företag inom Life Science-branschen av tidningen World Finance. Tidningen presenterar sin allra första hållbarhetsutmärkelse till företag världen över som vidtar åtgärder för att ta itu med klimatförändringarna.

I kategorin Mest hållbara företag inom Life Science-branschen, har Getinge utsetts till vinnare med följande nominering:

World Finances jury har erkänt Getinge för sitt engagemang i att minska utsläpp och vattenförbrukning samt för transparensen i sin hållbarhetsrapportering. Getinge är en verklig branschledare och ett bra exempel på hur företag kan anpassa sitt välgörenhetsarbete, Pratham-projektet, i syfte att ha en positiv inverkan i de samhällen där de bedriver sin verksamhet.

– Vi ser hållbarhet som en topprioritet och en integrerad del av Getinge och är självklart mycket stolta över att få denna utmärkelse. Vi kommer fortsätta med att bidra till ett bättre samhälle, säger Magnus Lundbäck, Executive Vice President Human Resources & Sustainability hos Getinge.

World Finance rapporterar om och analyserar den finansiella industrin, internationella företag och global ekonomi. Tidningen ger nu hållbarhetsutmärkelser åt företag som har uppvisat ett anmärkningsvärt engagemang och som gör företagsvärlden mycket mer miljövänlig.

Alla vinnare av World Finances hållbarhetsutmärkelser presenteras på www.worldfinance.com

Läs mer om World Finances hållbarhetsutmärkelser för 2019