Gothia Förlags nye förlagschef Anders Jonasson presenterar årets böcker 2012

Här presenterar Gothia Förlags nytillträdde vd och förlagschef katalogen för årets böcker samt berättar lite om den utveckling Gothia står inför.

”Jag är stolt över alla viktiga och betydelsefulla böcker som vi ger ut.  De handlar om högaktuella ämnen som verkligen kan bidrar till att professionen inom vårt utgivningsområde stärks”, säger Anders Jonasson.

I Gothia Förlags katalog för 2012 finns det många nyheter inom utgivningsområdena medicin och hälsa, social omsorg och socialt arbete. Några exempel är boken den Bloggande patienten - hur påverkas patient, anhörig och vård? skriven av socionomen och kuratorn Sara Natt och Dag. Drygt vart tionde barn i Sverige lever i fattigdom. Om det handlar en annan högaktuell bok Barnfattigdom – om bemötande och metoder ur ett barnperspektiv, skriven av Elisabet Näsman, professor i sociologi. I boken Föräldrars frågor om barn 0-5 år svarar Malin Alvén och Louise Hallin på frågor om mat, sömn, relationer, beteenden och utveckling. Tillsammans med Stadsmissionen ger Gothia ut boken Zanna söker svar – en bok om stora frågor skriven av Inger Ekbom. Det är en bok att läsa och prata om tillsammans med barn. Andra viktiga titlar är; Så väljer du rätt äldreomsorg, Tonårssömn, Äldre och åldrande - en grundbok i gerontologi samt Leda känslomässigt krävande arbete, för att nämna några.

Vill du bläddra i katalogen kan du göra det här. Vill du beställa ett fysiskt exemplar gör det på info@gothiaforlag.se.

Kontakt med förlaget:
Anders Jonasson, vd/förlagschef, anders.jonasson@gothiaforlag.se, 08-462 26 61
Emma Wistrand, pr/marknadschef, emma.wistrand@gothiaforlag.se, 0709-530 512

Gothia Förlag ger ut böcker och skrifter för och i nära samarbete med aktörer inom medicin & hälsa, socialt arbete och social omsorg. Vi ökar människors kunskap genom att göra vetenskap och erfarenhet begriplig, tillgänglig och användbar. Gothia Förlag är ett oberoende förlag inom Berling Media AB.