Lättläst broschyr med råd och recept för runda barn

Övervikt hos barn har blivit ett allt vanligare problem under de senaste decennierna. Lösningen är oftast ändrade vanor, både när det kommer till kost och motion, vilket sker med stöd av föräldrar, andra anhöriga och vid behov av barnsjukvården.

Om du vill att ditt barn ska uppnå eller behålla sin normalvikt är broschyren Ät bättre - råd och recept för runda barn det självklara stödet. Det är en lättläst och pedagogisk broschyr med enkla råd till familjen. Fakta varvas med råd och barnvänliga recept. Ät bättre är skriven av dietisterna Christina Leijonhufvud och Carina Trägårdh Tornhill.

Denna upplaga har nytt omslag, ny form, nya illustrationer och är mer lättillgänglig än tidigare utgåva.

För de lite äldre barnen rekommenderas Nu är det mat! – goda vanor och recept för 6–12-åringar.

Fakta om broschyren
Titel: Ät bättre - råd och recept för runda barn
Författare: Christina Leijonhufvud, Carina Trägårdh Tornhill
ISBN: 978-91-7205-883-5
Utgivningsår: 2012
Omfång: 32 s.
Ca pris: 50 kr exkl. moms (minst 20 ex – 25 kr/st, minst 100 ex – 23 kr/st vid köp direkt från Gothia Förlag).

Jenny Andersson: jenny.andersson@gothiaforlag.se, 08-462 26 64.

Förlagskontakt
Joel Öhrn, marknadsansvarig: joel.ohrn@gothiaforlag.se, 08-462 26 72.

Fakta om Gothia Förlag och Fortbildning AB
Gothia Förlag ger ut böcker och skrifter för och i nära samarbete med aktörer inom medicin & hälsa, socialt arbete, social omsorg och tandvård. Förlaget ökar människors kunskap genom att göra vetenskap och erfarenhet begriplig, tillgänglig och användbar. Gothia Förlag är ett oberoende förlag inom Berling Media-gruppen.

Gothia Förlag och Fortbildning AB bildar 1 januari 2013 ett bolag, med en spännande verksamhet inom bokproduktion, utbildning och tidningar.

Besök www.gothiaforlag.se för mer information om oss och om våra produkter.