Värdefull broschyr om mat för dig med typ 2-diabetes

Mat helt enkelt - råd till dig med typ 2-diabetes är en tydlig och pedagogisk broschyr med enkla råd om mat till dem som är drabbade av typ 2-diabetes. Broschyren visar hur man med bra mat kan hålla blodsockret på en bra nivå, hålla en hälsosam vikt och minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar.

Mat helt enkelt är det självklara verktyget för professionen i samtal med patienter. Patienterna får en god överblick över sina kostvanor och hur de med enkla medel kan förändras till det bättre.

Broschyren är skriven av Hannah Helgegren, leg. dietist, och granskad av Dietisternas referensgrupp för diabetes.

Fakta om broschyren
Titel: Mat helt enkelt – råd till dig med typ 2-diabetes
Författare: Hannah Helgegren
ISBN: 978-91-7205-890-3
Utgivningsår: 2012
Omfång: 12 s.
Ca pris: 45 kr exkl. moms

Jenny Andersson: jenny.andersson@gothiaforlag.se, 08-462 26 64.

Förlagskontakt
Joel Öhrn, marknadsansvarig: joel.ohrn@gothiaforlag.se, 08-462 26 72.

Gothia Förlag ger ut böcker och skrifter för och i nära samarbete med aktörer inom medicin & hälsa, socialt arbete, social omsorg och tandvård. Förlaget ökar människors kunskap genom att göra vetenskap och erfarenhet begriplig, tillgänglig och användbar. Gothia Förlag är ett oberoende förlag inom Berling Media-gruppen.

Gothia Förlag och Fortbildning AB bildar 1 januari 2013 ett bolag, med en spännande verksamhet inom bokproduktion, utbildning och tidningar.

Besök www.gothiaforlag.se för mer information om oss och om våra produkter.