Nytt samarbete mellan Aalto University Executive Education och GU School of Executive Education förstärker genomslagskraften i chefsutbildning

Två starka leverantörer av chefsutbildning i Norden – Aalto University Executive Education (Aalto EE) i Finland och GU School of Executive Education i Sverige – har undertecknat ett samarbetsavtal i december 2015. Enligt avtalet kommer man att leverera gemensamma kundanpassade program, program med öppen antagning samt fördjupa samarbetet inom MBA-program. Den första gemensamma aktiviteten blir utbyte av utvalda moduler i respektive Executive MBA-program, som inleds i början av 2016.

– Samarbetet grundas på årtionden av erfarenhet av att erbjuda slagkraftig chefsutbildning, både i Norden och globalt, säger dr Pekka Mattila, koncernchef för Aalto EE.

Aalto EE ägs av Aalto-universitetet och GU School of Executive Education ägs av GU Ventures, universitetets holdingbolag, och är en del av Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Samarbetet förenar tvärvetenskaplig forskning från båda universiteten med ett gemensamt globalt nätverk med mer än 1 000 föreläsare och experter.

– Samarbetets styrka ligger i kombinationen av våra nordiska rötter och våra insikter inom bästa metoder globalt, säger Håkan Ericson, VD för GU School of Executive Education.

För mer information, kontakta gärna

Pekka Mattila
Koncernchef, Professor of Practice

Aalto University Executive Education Ltd
pekka.mattila@aaltoee.fi
Håkan Ericson

GU School of Executive Education AB

Aalto University Executive Education
Aalto University Executive Education (Aalto EE) erbjuder utvecklingstjänster och utbildning under tre starka varumärken. Vår mission är att bygga en bättre värld genom bättre ledarskap. Tack vare Aalto-universitetet tillför Aalto EE nya, innovativa inlärningsmetoder samt ett mångvetenskapligt tillvägagångssätt för utveckling av ledarskap och experter. Organisationens styrka ligger i dess globala verksamhetsmodell och mångsidiga utbud. Förutom i Finland och Singapore erbjuder Aalto EE program i Polen, Sydkorea, Taiwan, Indonesien, Sverige, Baltikum, Ryssland och Iran. Som en del av Aalto University innehar vi ackrediteringarnas så kallade "Triple Crown" – de tre mest respekterade affärsutbildningsackrediteringarna: AACSB, AMBA och EQUIS som kombinerat endast beviljats 0,4 % av världens handelshögskolor.

www.aaltoee.com

GU School of Executive Education levererar ett Executive MBA-program med nordiskt-asiatiskt fokus, samt kundanpassade program för både privat och offentlig sektor. Leverans av programmen sker i Sverige och globalt. GU School of Executive Education utvecklar chefer och ledningsgrupper genom att utforma program så att de alltid kombinerar en akademisk bas med varaktig praktisk relevans.
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är ackrediterade av AMBA och EQUIS och befinner sig i slutfasen av sin ackrediteringsprocess med AACSB.
www.guexed.com

dr Pekka Mattila, koncernchef för Aalto EE