Forskning för hälsa nr 3, 2015

I det senaste numret av Forskning för hälsa berättar Christopher som aldrig har rökt om hur det är att få diagnosen KOL. Sandra var bara 24 år när hon fick en stroke. Vi intervjuar forskare om forskningens genombrott kring KOL och Stroke.

Hjärt-Lungfondens magasin Forskning för hälsa kommer ut 4 gånger per år. I varje nummer berättar vi om de forskningsprojekt, genombrott och framsteg som Hjärt-Lungfonden stödjer. I tidningen belyser vi även hur hjärt-kärlsjukdomar påverkar de drabbade genom många personliga berättelser.

Om du som journalist vill ha magasinet i tryckt form kontakta gärna:

Anna Ålenius Mathson, Pressansvarig
anna.alenius@hjart-Lungfonden.se
0708-544 230

Anna Ålenius Mathson, Pressansvarig Hjärt-Lungfonden, telefon 0708-54 42 30, anna.alenius@hjart-lungfonden.se

Hjärt-Lungfonden bildades 1904 i kampen mot tuberkulos (tbc). I dag är fondens mål att besegra både hjärt- och lungsjukdomarna. Hjärt-Lungfonden samlar in och fördelar pengar till forskning samt informerar om hjärt- och lungsjukdom. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Hjärt-Lungfonden har insamlingskonton pg 90 91 92-7 och bg 909-1927. www.hjart-lungfonden.se