Allsång på hjul rullade in i Kävlinge under onsdagseftermiddagen

Under onsdagen rullade ett gult allsångståg in på Korsbackaområdet i Kävlinge. Under tre timmar körde det runt mellan gårdarna, sjöng, dansade och spred glädje bland hyresgästerna!

Allsångståget är ett kringresande koncept med Linda Lundqvist och Tom och Jerry i spetsen som passar utmärkt nu i Coronatider. Igår var det Kävlinge och Korsbackas tur för besök av det skönsjungande tåget. Med mottot ”Stanna hemma, vi kommer till er” stod boende på balkonger, i trädgårdar, fönster och utspritt på gårdarna och sjöng med i den medryckande allsången.

Arrangörer var KKB, SBB och Hyresgästföreningen som tillsammans gick med tåget, pratade med hyresgästerna och gladdes över den positiva responsen från de boende.

”Det är roligt att kunna erbjuda något för våra hyresgäster även i dessa tider när man ska hålla avstånd från varandra och hålla sig hemma”, säger Mikael Strand, VD KKB.

Ola Svensson, regionchef SBB är glad över att både bostadsbolagen och Hyresgästföreningen kan samarbeta i gemensamma aktiviteter i Kävlinge. ”Jag ser fram emot fler sådana här arrangemang framöver och hoppas att vi kan göra ännu mer tillsammans i Kävlinge genom gemensamma aktiviteter.”

Hyresgästföreningens boendeutvecklare Helena Rasmusson som har samordnat eventet ser positivt på en fortsättning av samarbete mellan parterna. ”Pandemin som härjar i samhället har skapat en vilja hos människor att hjälpa, samarbeta och hitta nya kreativa lösningar på saker. Man behöver inte bara lägga ner verksamheten utan det är viktigt att tänka om och försöka göra det bästa av situationen för alla. Detta är ett exempel på det. Hur man tillsammans kan skapa något man aldrig tänkt på tidigare och göra det ännu bättre än tidigare!”

Kontakt:
Eva Hansson, KKB, 046-287 31 00