Ängelholmshem nya hyror är klara

Förhandlingarna är klara mellan Hyresgästföreningen och det kommunala bostadsbolaget AB Ängelholmshem. Uppgörelsen innebär en höjning med i genomsnitt 1,0 procent per lägenhet och månad från och med den 1 januari 2018.

AB Ängelholmshem äger och förvaltar drygt 3 000 lägenheter i Ängelholms kommun, vars hyresgäster Hyresgästföreningen företräder i hyresförhandlingen.

– Vi arbetar för rimliga och rättvisa hyror och som alltid innebär förhandlingen en avvägning mellan fastighetsägarens behov och hyresgästernas intressen. Att vi nu tillsammans nått en överenskommelse är ett gott exempel på att den svenska förhandlingsmodellen fungerar, säger Anna Karlberg, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

För mer information kontakta:
Anna Karlberg, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 21
Evalena Agertoft, förhandlingschef på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 06

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.