Anna Lyckholm ny chef för folkrörelseutveckling i Hyresgästföreningen

Den 1 juni tillträder Anna Lyckholm som ny chef för enheten Folkrörelseutveckling inom Hyresgästföreningen region Norrland.

Som en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna, arbetar Hyresgästföreningen för allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.

- Det är glädjande att Anna Lyckholm valt att tacka ja till den här tjänsten. Hon har en gedigen erfarenhet av att arbeta med lokalt engagemang, folkrörelsefrågor och utbildning. Hon kommer i sin nya roll som chef för folkrörelseutveckling att kunna bidra med sina kunskaper i våra samarbeten med olika aktörer, i vår ledningsgrupp och i arbetet tillsammans med våra medlemmar på ett positivt sätt, säger Maria Stenberg, regionchef.

Anna Lyckholm har en bakgrund som lärare och kommer närmast från en roll som boendeutvecklare inom Hyresgästföreningen. Hon utgår från Hyresgästföreningens kontor i Gällivare.

Bilaga:
Foto på Anna Lyckholm, foto: Birgitta Gustafsson.

För mer information:
Maria Stenberg, regionchef, 072-559 18 25