Fastighetsförvaltning i Norberg AB avstår hyreshöjningar 2021

Fastighetsförvaltning i Norberg AB har meddelat att de inte kommer höja hyrorna år 2021. Bolaget tar hänsyn till pandemin som har påverkat många hyresgäster ekonomiskt. Det här är glada nyheter för Hyresgästföreningen som hoppas att fler bolag tar efter.

- Det är alltid glädjande när ett bostadsbolag visar att det förstår allvaret i pandemin och hur den påverkar deras hyresgäster, säger Johan Kretz, förhandlare vid Hyresgästföreningen i Västmanland.

En undersökning som Hyresgästföreningen genomförde bland hyresgäster i våras visade att sju av tio hyresgäster känner oro över att privatekonomi kommer att påverkas negativt på grund av pandemin.

Fastighetsförvaltning i Norberg AB har 63 lägenheter.

Johan Kretz, förhandlare Hyresgästföreningen Västmanland
Telefon070-6001448