Förbannade hyresgäster spelar Live

Bandet Förbannade hyresgäster är ett musikkollektiv som med hjälp av musiken tar ställning mot marknadshyror. Lördagen den 18 april spelade bandet live via Facebook.

Trots att all fakta visar att hyrorna chockhöjs med marknadshyror har Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet och Liberalerna kommit överens om att införa “fri hyressättning” på nybyggda hyresrätter. Men än har regeringen inte fattat ett beslut och därför har vi en chans att stoppa hyreshöjningarna. Därför jobbar Hyresgästföreningen aktivt för att motverka förslaget.

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.