Första hyresförhandlingen klar i Örebro!

Hyresgästföreningen och fastighetsbolaget Victoria Park har kommit överens om nya hyror för 2018. Överenskommelsen hamnade på en hyreshöjning med 0,8 procent från första januari 2018. Har man en hyra på 5.000 kronor per månad blir höjningen 40 kr.

Victoria Park har 400 lägenheter i Brickebacken och Varberga. I Örebro är de nyetablerade fastighetsägare sedan september.

-Det är första överenskommelsen som vi träffat i Örebro, säger Marcus Johansson, förhandlingsledare för Hyresgästföreningen. Det var en bra start på förhandlingsomgången och vi hoppas på ett fortsatt bra samarbete med bolaget.

Mer information: Marcus Johansson, förhandlingsledare Hyresgästföreningen Region Mitt, tfn 010-4591613

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.