Första stora hyresförhandlingen är klar!

Hyresgästföreningen har ni tecknat den första större uppgörelsen om 2018 års hyror. 2610 hyresgäster hos Balder får en höjning med 0,5 till 1,15 procent från den 1 januari 2018. Det är ett snitt på 0,7 procent.

- Vi är nöjda med den här överenskommelsen och tycker att vi har hamnat på rimliga nivåer, kommenterar Sara Andersson, förhandlare.

Även med Botrygg Göteborg AB finns nu en överenskommelse om hyrorna för 2018. Där blir höjningen 0,8 för hyresgästerna.

För flera hyresvärdar löper avtalet med Hyresgästföreningen under två år (2017-2018). Det gäller följande:

Tjörns Bostads AB 0,8 % för 2018

Stenungsundshem 0,65 % för 2018

Alebyggen 0,8 % för 2018

Kungälvsbostäder 0,8 % för 2018

Partillebo 0,6 % för 2018

Förbo 0,72 % för 2018

Kontakt:

Sara Andersson, förhandlare, 0761-351057, sara.andersson@hyresgastforeningen.se

Sofi Bringsoniou, förhandlare, 0703566785, sofi.bringsoniou@hyresgastforeningen.se

Sofi Bringsoniou, förhandlare

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.