Gunnar Bergman och Kristina Bergman återvalda i Hyresgästföreningens förbundsstyrelse

Den gångna helgen höll Hyresgästföreningen förbundsstämma i Stockholm, där bland annat bostadsminister Märta Stenevi deltog under öppnandet. Vid mötet återvaldes Kristina Bergman, Luleå, som ordinarie ledamot och Gunnar Bergman, Kiruna, som ersättare i styrelsen.

- Det är glädjande att stämman gett såväl mig som Gunnar fortsatt förtroende i förbundsstyrelsen. Vi kan bidra till förbundsstyrelsens arbete med viktiga perspektiv från vår geografiskt stora region, säger Kristina Bergman, som också är styrelseledamot i Hyresgästföreningen region Norrland.

- Bostadsmarknaden står inför en spännande utveckling de kommande åren, inte minst här uppe i Norrbotten och Västerbotten. Stora industrisatsningar kommer att kräva stora satsningar på bostäder, inte minst hyresrätter och här har Hyresgästföreningen en mycket viktig roll, säger Gunnar Bergman, som också är tillförordnad regionordförande i Norrland.

Förbundsstämman är Hyresgästföreningens högsta beslutande organ. 150 medlemmar som är valda till ombud och förbundsstyrelsens ordinarie ledamöter beslutar om organisationens övergripande inriktning, vision, stadgar och medlemsavgift.

För mer information:
Maria Stenberg, regionchef, 072-559 18 25