Höjd hyra för Simrishamnsbostäders hyresgäster

Hyresförhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Simrishamnsbostäder är nu klara. Överenskommelsen innebär att hyrorna höjs med 0,9 procent från 1 januari 2021.

– Höjningen på 0,9 procent är rimlig med utgångspunkt i Simrishamnsbostäders ekonomi och de ekonomiska förutsättningarna på orten. Vi är nöjda med att ha förhandlat fram den här nivån, speciellt i den besvärliga situation som många hyresgäster nu är i, säger Thomas Lindgren, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

En lägenhet som idag har en hyra på 7000 kronor kommer att kosta 63 kronor mer i månaden efter 1 januari 2021.

För mer information, kontakta:
Anna Eriksson, kommunikatör, 010-459 23 15

Region Södra Skåne