Hyresförhandlingarna med Krokomsbostäder klara

Hyresgästföreningen och allmännyttiga Krokomsbostäder har träffat en överenskommelse om nya hyror för 2021. Från och med den 1 januari höjs hyrorna för berörda hyresgäster med i genomsnitt 0,98 procent.

- Förhandlingarna har förts i ett gott samtalsklimat, där parterna visat respekt för varandras respektive uppdrag. Det är glädjande att vi nu har kunnat komma överens om en rimlig hyreshöjning för nästa år, säger Hasse Dahl, förhandlare.

Överenskommelsen gäller cirka 1100 lägenheter. I förhandlingarna yrkade Krokomsbostäder ursprungligen på en höjning med 2,27 procent.

Hyreshöjningen träder i kraft 1 januari 2021 och gäller till den 31 december 2021.

För mer information:
Hasse Dahl, förhandlare, 076-798 08 64